dilluns, 4 de maig del 2009

3. Seguiment i evolució de la WebQuest

"Llegendes de dracs al món"
Acabem de lliurar la PAC_2, triar el tema de la nostra webquest no va ser gens complicat. Ens varem posar d’acord de seguida. El nostre tema volia arribar a tota la diversitat cultural que avui dia ens podem trobar en qualsevol classe de 1r d’ESO, alumnes als que va adreçada la nostra webquest.

Partint de la llegenda de Sant Jordi cerquem diferents llegendes del món on apareguin dracs, amb l’objectiu d’afavorir la inclusió de l’alumnat nouvingut potenciant l’adquisició de l’expressió i la comprensió oral, instrument bàsic per l’aprenentatge.

El meu propòsit ha estat aprendre a fer una webquest ben dirigida als alumnes. A mesura que l’anàvem dissenyant anava reflexionant sobre la potencialitat i utilitat de l’entorn de la webquest i m’anava il·lusionant a aportar el millor que podia.

En al nostra Webquest s’han plasmat pràcticament tots els conceptes de l’assignatura d’Interculturalitat i Educació ( com justifico en el meu informe individual ): evitar l’etnocentrisme, la culturalització, la irreductibilitat, potenciar un programa intercultural fort, ...

El treball de grup ha estat decisiu per aconseguir fer la Webquest. Les tres integrants del grup hem participat molt interactivament. Aportant idees, conceptes, continguts, objectius, imatges, links, coneixement tècnic, suggeriments,...

Personalment he donat el millor de mi, a l’igual que em consta de les meves companyes. Us convidem a aportar les vostres opinions entrant a la nostra pàgina de llegendes de dracs al món.
.

1 comentari:

  1. LLEGENDES DE DRACS AL MÓN.

    http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_derecha_w.php?id_actividad=3631&id_pagina=5

    Primer de tot m’agradaria felicitar-vos per la feina feta. Vaig entrar a la vostra WQ abans de fer l’anàlisi de la PAC3 (Un Sant Jordi Intercultural) i vaig trobar molt més encertada la vostra proposta. D’una banda, crec que heu triat un disseny de WQ que permet una disposició molt clara de la informació.
    A la introducció queda ben clar a qui va destinada la WQ. La tasca també està molt clara i el procés permet un tractament transversal amb l’àrea de ciències socials, geografia i història. Un dels enllaços que proposeu és al web de Luís Cordero. Aquesta pàgina no em sembla adequada perquè hi ha excés de publicitat i la informació queda una mica dispersa. Així mateix les llegendes d’aquest web són molt breus. Potser hi ha pàgines com les de l’xtec que proposeu a l’apartat de conclusions/links on l’enllaç ja va directe al text i a més, es tracta de llegendes més completes.
    L’apartat d’avaluació em sembla molt complert, però no estic d’acord en avaluar el temps (“duració”) de narració en relació a un temps “ideal”. Penso que la durada ha de ser (i és) adequada a la situació, per tant no es pot exigir un temps de durada estàndard, ja que utilitzar els elements propis de la narració oral implicarà que cada exposició necessitarà un tempo propi. En cas que tots els grups exposin el mateix dia, segurament els que ho facin en darrer lloc hauran d’escurçar les narracions perquè la capacitat d’atenció del públic començarà a minvar.
    En l’apartat de conclusions, no hi falta la guia didàctica (molt ben elaborada) i heu inclòs un apartat de links molt útil per a poder ampliar el tema o continuar-lo treballant.
    La vostra WQ permet treballar la interculturalitat a partir d’una de les llegendes més populars del nostre país. Em sembla un material interessant per treballar-lo també primària i especialment a les aules d’acollida de qualsevol nivell.

    ResponElimina